«ЯКБИ Я…»
(українська мова)
Дітям пропонується придумати кінцівку невеличкого твору:
- Якби я був (була) вітром, то…
- Якби я був зіркою, то…
- Якби я був хмаркою, то…
- Якщо б я був морем, то…
- Якби я був невидимим, то…
- Якби я був найдобрішим на світі, то…
- Якби я був найкращим винахідником, то…
«ДИКТАНТ ЦІННОСТЕЙ»
(українська мова)
Учитель диктує різні поняття: сім’я, родина, душа, друг, любов, школа, батьки, церква, … Потім кожна дитина вибирає одне поняття і двома-трьома реченнями висловлює своє ставлення до цього поняття.
«КОЛИ Я МОВЧУ»
(Основи здоров'я)
Учитель пропонує учням продовжити думку:
- Я люблю помовчати, коли знаходжусь…
- Тиша для мене – це…
- Коли я мовчу, я відчуваю…
- Коли я говорю, а всі мовчать, я відчуваю…
- Я люблю помовчати, коли я слухаю...
- Коли я гуляю по лісу, я відчуваю…
«ЧИ ЗНАЮ Я СЕБЕ»
(Я і Україна)
Учитель заздалегідь готує аркушики з прізвищами дітей класу. Вони складаються так, щоб не було видно прізвищ. Потім проводиться жеребкування, після якого кожна дитина на отриманому аркуші пише своє ставлення до однокласника, чиє ім’я написане на аркуші, що йому дістався. Далі на іншому аркуші кожен пише, що він думає про самого себе.
У результаті - обидва аркушики передаються кожному з дітей, і вони порівнюють написане.
Можна запропонувати батькам написати про своїх дітей, а тоді дати прочитати дітям (буде тримірна оцінка).
«МИ У МАЙБУТНЬОМУ»
Діти діляться на 3-4 групи. Їм пропонується уявити себе на машині часу, помандрувати на ній на 50, 100, 500, 1000 років уперед і намалювати себе у майбутньому. З малюнків робиться виставка «Ми у майбутньому». Діти коментують свої малюнки.
«ТАЄМНИЙ ДРУГ»
Діти витягують аркуші з прізвищами однокласника, так щоб ніхто не бачив написаного. Учитель пояснює, що тепер ці люди, імена яких їм випали, стають їх таємними друзями, і протягом трьох днів діти повинні приділяти якомога більше уваги цим людям. Через кілька днів діти вгадують, хто був їх таємними друзями, і вияснюється хто справився із завданням, а хто ні. Проводиться співбесіда про дружбу.
Використана література:
1. Ушинський К.Д. Вибрані педагогічні твори: В 2-х т. - Т.1. - К.: Рад. школа, 1983. - С.123-127
2. Сухомлинсъкий В.О. Слово рідної мови // Українська мова і література в школі. - 1987. - № 7. - С.52-62
3. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова школа. - 2001. - № 1.
3. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова школа. - 2001. - № 1.
4. Закон України „Про загальну середню освіту” // Початкова школа. - 1999. - №8.